طراح یار

وبلاگ آموزش طراحی

طراح یار

وبلاگ آموزش طراحی

  • ۰
  • ۰

فرض کنید شما می خواهید از خلاقیت خود استفاده کنید و با استفاده از مهارت های خود دست به خلق آثار زیبا چه در زمینه هنر و چه در زمینه کسب و کار ها کنید. شغلی که شما انتخاب کرده اید طراحی گرافیک است. طراحی گرافیک امروزه یکی از کسب و کارهای پر درآمد است که در صورت مهارت داشتن و کمی خلاقیت، اگر بتوانید بازاریابی خوبی نیز داشته باشید، حسابی پول پارو میکنید. اما برای این شغل مهارت هایی نیاز است که یادگیری آن برای شما ضروری است. در این مقاله می خواهیم به این بپردازیم که چه مهارت هایی برای موفقیت یک طراح گرافیک الزامی است. با ما همراه باشید.

۱- بر نرم افزار های فوتوشاپ، ایلیوستریتر و ایندیزاین تسلط کافی داشته باشید

آشنایی با این نرم افزار ها برای طراحان گرافیک به گونه ای اجباری محسوب می شود، بسیاری از مشاغل دیگر نیز ممکن است به یادگیری یکی یا همه ی این نرم افزار ها نیازمند باشند. پس از یادگیری این نرم افزارها مهارت کاربردی دیگر اختصاص دارد به آشنایی با نرم افزار های آفیس و پس از آن آشنایی با زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال.

۲- با زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال (HTML) آشنا شوید

نزدیک به یک سوم طراحان گرافیک نیازمند این هستند که به اصول مقدماتی زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال آگاه باشند. با وجود این که ممکن است شما هیچ گاه از این مهارت استفاده نکنید، اما رزومه ی شما با دانستن این مهارت کامل تر خواهد بود و فرصت های جذب شغلی بیشتری روبروی شما قرار خواهند گرفت. به علاوه، طراحی وب سایت یکی از اساسی ترین فعالیت های طراحان گرافیک شده است، شما باید بدانید اچ تی ام ای به چه صورت کار می کند و چه قابلیت هایی را دارا می باشد تا طراحی شما به بهترین شکل ممکن قابل اجرا باشد.

3- طراحی UI/UX مهارتی ارزشمند محسوب می شود

طراحی تجربه ی کاربری (UX)  که به وسیله ی بهبود قابلیت استفاده، دسترسی و تعامل بین محصول و کاربر موجب افزایش رضایت کاربر می شود و طراحی واسط کاربری (UI) که عبارت است از آن چه کاربر به عنوان طرح می بیند از اهمیت فراوانی در موفقیت طراحان گرافیک برخوردار است. 

آمارها نشان داده است که تنها ۱۳درصد کارفرما ها از طراح گرافیک انتظار داشتن این مهارت را دارند اما این گونه کارفرمایان از درآمد های بسیار بیشتری نسب به رقیب های خود برخوردار هستند و حقوق های بالاتری به طراحان خود می دهند.

۴- شما باید این ۹ مهارت دیگر را داشته باشید

مهارت های طراحی دیگری که برای موفقیت هر چه بیشتر در حرفه طراحی گرافیک لازم است بدانید عبارت اند از: ادوبی سی اس، تایپوگرافی، پرینت دیزاین، عکاسی، برندینگ، مایکروسافت آفیس، پاورپوینت، سی اس اس (CSS) و طراحی سایت.

۵- علم به ریسپانسیو کردن طرح

به علت وجود صفحات نمایش با سایز های مختلف علم به ریسپانسیو طرح امری حیاتی محسوب می شود؛ چرا که طرح شما باید مناسب اندازه صفحه نمایش وسیله ی مورد استفاده کاربر باشد. به این وسیله شما فرصت های طراحی گرافیکی در زمینه وب را نیز به دست می آورید.

۶- معماری اطلاعات

زمانی که رسالت طرح شما انتقال اطلاعات به کاربران باشد، این امر که شما اطلاعات را به درستی گردآوری و طبقه بندی کنید و بهترین شیوه برای نشان دادن اطلاعات در طرح خود را انتخاب کنید از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. لذا باید بتوانید این اطلاعات را به درستی معماری کرده و سپس به کاربر نشان دهید. این معماری، اطلاعات را برای کاربران مفهوم و قابل دسترس می سازد. یک طراح گرافیک باید به خوبی بداند چگونه این معماری را انجام دهد، چرا که مهمترین وظیفه او دیداری سازی اطلاعات برای کاربران می باشد.

۷- آشنایی با تئوری رنگ

انتخاب پالت رنگ مناسب تاثیر بسیار زیادی در نحوه ارتباط گیری بیننده با طرح شما دارد بنابراین، انتخاب صحیح ترکیب رنگ نقش به سزایی در انتقال حس و مفهوم طرح شما ایفا می کند. برای اطلاع از روانشناسی رنگ می توانید به مقاله انتخاب رنگ سایت برای جذب مخاطب بیشتر و تاثیرات روان شناختی رنگ ها مراجعه نمایید. 

طراحانی که به تئوری رنگ اطلاع کافی ندارند، هیچ گاه نمی توانند طراحی موفقی داشته باشند، چرا که ابزارشان و کارکرد این ابزار (رنگ) را به خوبی نیاموخته اند.

در پایان

در آخر اینکه شما به عنوان یک طراح باید مهارت های ضروری را فرا گیرید، اطلاعات خود را به طور مداوم به روز کنید و سپس با علم و تجربه ی خلاقیت خود را به کار گرفته تا به بهترین نحو طراحی کنید و در حرفه ی خود موفق باشید. عواملی مثل انتخاب میز و صندلی مناسب برای کار با کامپیوتر مانند تصویر زیر، داشتن دفترچه یادداشت برای برنامه ریزی و نوشتن نکات مهم قبل از شروع به کار، استراحت و نرمش در زمان های مشخص، خواندن مقالات تخصصی حرفه خود، آشنایی با تازه های تکنولوژی و نرم افزار های جدید و علایق و نیازهای کاربران باعث می شود تا در عین موفقیت از کار خود لذت ببرید.

  • ۹۸/۱۱/۲۴
  • حیدر رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی