طراح یار

وبلاگ آموزش طراحی

طراح یار

وبلاگ آموزش طراحی

  • ۰
  • ۰

مقوله بازاریابی محتوا به کل با تبلیغات فرق میکند ، لذا از آنجا که بسیاری بر این باورند که بجای صرف وقت و هزینه برای بازاریابی محتوا ، تبلیغات خواهیم کرد ! بر آن شدیم تا درباره این موضوع توضیحی ارائه دهیم.

 

بازاریابی محتوا یا تبلیغات ، کدام یک به فروش بیشتر می انجامد ؟

در بلند مدت فروشی را که میتوانید از طریق بازاریابی محتوا به آن برسید به هیچ وجه قابل مقایسه با فروش از طریق تبلیغات نیست و اصلا از راه تبلیغات نمیتوانید به همچین فروشی دست پیدا کنید:
در کوتاه مدت ۱۰۰% جوابدهی تبلیغات بهتر است ، اما کسب و کارهایی که اهداف بلند مدت دارند بازاریابی محتوا برایشان همانند معجزه عمل میکند. باید در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا پروسه ای زمانبر است ؛ اما جوابدهی تبلیغات را شما در کوتاه مدت نیز خواهید دید.

بازاریابی محتوا مزاحم نیست ! اما تبلیغات اکثرا مزاحم است ، و هیچ وقت خاصیت جذب کنندگی آن را نخواهد داشت !

 

برای مثال شما اگر عنوانی را در گوگل سرچ نمایید و به سایتی هدایت شوید ، اگر در آن سایت تبلیغات زیاد و صفحات پاپ آپ شما را اذیت کند شما شاکی خواهید شد ! به احتمال زیاد صفحه ی سایت را میبندید و به دنبال جستجوی دیگری میروید ؛ اما در ساختار محتوا شما به دنبال رفع نیاز مشتری خواهید بود ، یعنی بجای اینکه از تبلیغات استفاده کنید و کاربر را زده کنید روی محتوای خود را متمرکز میکنید تا فقط نیاز کاربر را رفع نمایید.کاربر به مرور از سایت شما و از مطالب مفیدتان خوشش می آید و زین پس در جستجوی مطالب سایت شما خواهد آمد و کم کم تبدیل به عضو وفادار شما خواهد شد و از این طریق میتوانید کاربر را جذب خدمات و محصولات خود کنید.

 

تبلیغات ممکن است مشتری جدیدی برای شما بوجود نیاورد اما بازاریابی محتوا ، با عمل برندینگ مشتری های وفادار بسیاری را برایتان خواهد ساخت :
وقتی چند تولید کننده بزرگ خدمات و یا محصولات مشابه و تبلیغ کنند ، در این صورت تبلیغ کردن مشتری جدید را برای شما بوجود نخواهد آورد اگر چه ممکن است تبلیغ نکردن هم ، مشتری های فعلی شما را از شما بگیرد.

اما در بازاریابی محتوا فکر مصرف کننده محصولات و خدمات در دستان شماست ، چرا که آنها شما را به عنوان یک برند موفق میشناسند و خدمات و محصولاتتان را به صورت کلامی (بهترین نوع تبلیغات شناخته شده در دنیا)، معرفی خواهند کرد . کاری که هرگز آگهی های تبلیغاتی برایتان انجام نمیدهند.

 

پیام های تبلیغاتی مربوط به فروش است اما در محتوا شما حرفی از فروش نمیزنید :
 

اگر در مورد فروش محصول در بازاریابی محتوا صحبت کنید مشتری هایتان را از دست خواهید داد . چرا که پایه و اساس بازاریابی محتوا رفع نیاز مخاطب است ، نه رفع نیاز شما ! در نظر داشته باشید که در بلند مدت محتوا کاری میکند که شما پادشاهی کنید .

جمله ای معروف در این باره است که میگوید : هیچ وقت ابتدای کسب و کارتان را با انتهای آن مقایسه نکنید ، پس منافع بلند مدت و کوتاه مدت هردو مهم اند ، تبلیغات خوب است و باید باشد ، اما نباید آن را با بازاریابی محتوا مقایسه کرد ! چرا که هر کدام را بهر کاری ساختند .

مقالات دیگر ما در بازاریابی محتوا را دنبال کنید.

 

منبع: وب اپراتور

  • ۹۹/۰۱/۱۱
  • حیدر رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی