طراح یار

وبلاگ آموزش طراحی

طراح یار

وبلاگ آموزش طراحی

  • ۰
  • ۰

طراحی بروشور تبلیغاتی متحول کننده یک کسب و کار می شود. طراحی بروشور اغلب برای کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد . هر چقدر این طراحی بروشور حرفه ای باشد می تواند تحول عظیمی در یک کسب و کار کوچک ایجاد کند به این صورت که در طراحی بروشور خلاق اگر ایده ای به کار رود که بتواند چشم مخاطبان را به خود جلب کند می توان گفت آن کسب و کار در رسیدن به هدفش گام های موفقی برداشته است. طراحی بروشور با ورد در بیشتر شرکت ها انجام می شود اما اگر میخواهید به هدف خود برسید حتما طراحی خود را به یک طراح بروشور خلاق که طراحی بروشور با فتوشاپ یا طراحی بروشور با ایندیزاین انجام میدهد بسپارید .

 

 

بروشور به مانند یک نقشه راهنما در ارتباط با موضوع مورد توضیح عمل کرده و دقت مخاطب در مورد مطالب منعکس شده را بالا میبرد. به دلیل کم حوصلگی مخاطبان امروزه و توقع انتقال سریع مطلب، بروشور بیشتر برای کالاهای مصرفی و موضوعات خدمات ضروری می تواند طراحی و ارائه شود.
امروزه به دلیل کاهش دور ریز کمتر کاغذ/مقوای مصرفی قطع متداول بروشور A۴ یا A۵ است. ولی بصورت کلی بسته به موضوع و مخاطب و حجم تصاویر و نوشتار، ابعاد و اندازه ی آن متغیر است.

طراحی بروشور ها چگونه انجام می شود؟

بروشورهایی که به خوبی طراحی و چاپ شده اند به شما در معرفی شرکتان کمک می‌کند و ابزار بسیار مناسبی برای تبلیغات اهداف و عملکرد شرکت است. یک بروشور خوب می تواند پایگاه شرکت را در میان مشتریان ثابت مستحکمتر کند و در جلب مشتریان جدید موفقتر عمل کند.

طراحی بروشور ها با نرم افزاهایی گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلیستریتور و ایندیزاین و کورل انجام می شود و چاپ بروشور تبلیغاتی با دستگاه های چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام می شود.

نسبت به سایز و تعداد لت هایی که برای یک بروشور ترسیم می شود باید در نرم افزار مربوطه خطوط و لاین راهنما گذاشته و بر روی هر لت طراحی مورد نظر انجام شود. به طور مثال برای طراحی بروشور در سایز A4  که دارای دو خط تا و ۳ لت است ، باید ۲۹٫۷ را بر ۳ تقسیم کرده و هر لت حدوده ۹٫۵ سانتی متر را با یک خط راهنما از هم جدا کرده و بر روی هر لت طراحی مدنظر را انجام دهیم . در اخر یک از کاره خود یک پرینت گرفته و صفحات را تا کرده و روی هم قرار داده تا مطمئن شویم همه چیز سر جای خودش قرار گرفته است .

پیشنهاد میشود برای بروشور چون بوسیله دستگاه خط تا میخورند حتما از روکش سلفون استفاده شود تا اثر ترک روی آن نماند.

 

چند ایده خوب برای طراحی بروشور تبلیغاتی

هر بروشور سه‌ لت که دو طرف آن رنگی بوده و روکش مات یا براق دارد، می‌تواند یک ظاهر حرفه‌ ای را ایجاد نماید. برای ارائه‌ی دیدگاه‌های شخصی خودتان، از تیم بازاریابی خود استفاده کرده، یک بروشور شاهکار بسازید و آن را بارگذاری نمایید. حتی می‌توانید از بین هزاران تصویر و طرح آماده، نمای کلی بروشور خودتان را آماده کنید و با کمترین تلاش آن را در سایت قرار دهید. اگر برنامه‌ی بازاریابی شما مشخص و دارای اهداف کاملاً معین می‌باشد، می‌توانید تعداد کمی بروشور (مثلاً ۲۵ عدد) را خریداری کنید. اگر موعد تحویل کارتان نزدیک شده و زمان کافی را برای تحویل ندارید، از چاپ دیجیتال استفاده کنید. علامت برند خود را در بروشور چاپ کنید و برای شناساندن علامت خود به مخاطب، بهتر است برند شما به وضوح دیده و تبلیغ شود.

 

برای موفقیت در طراحی بروشور چه اقداماتی باید انجام دهیم ؟

برای موفقیت در طراحی بروشور باید ذهن مخاطبان خود را هدف قرار دهیم و درک درستی از نظر ترکیب فرهنگی اجتماعی از آنان داشته باشیم و با درک درست از جمعیت شناسی ، اساس کار خود را بر مبنای آن طراحی کنیم و محتوا و زیباشناسی استراتژی خود را پایه‌ای برای پیشهادات جدید اهداف خود و بر پایه مشتری شناسی قرار دهیم.

اگر در بروشور جدید بخواهید مشتریان ثابت خود حفظ کنید محصولات و یا خدمات خود را جذابتر و به روز بکنید و یا از سوی دیگر بخواهید و در فکر جذب مشتری جدید باشید مجبورید اهداف شرکت خود را برای آنان توضیح دهید. بنابراین مهم است که بدانید مخاطب شما آیا شناختی از برند یا محصولات شما دارد یا خیر. اگر مشتریان اغلب شناخت کلی از شرکت و محصولات دارند رویکرد شما باید پیشنهادات جذابی باشد که در ابتدای بروشور و طرح کلی آن ارائه میشود زیرا با توجه به شناخت قبلی مشتری اگر حرف جدیدی برای گفتن وجود نداشته باشد رغبتی نیز برای خواندن وجود نخواهد داشت. اگر برند شما ناشناخته است فرصت خواهید داشت که با هنرمندی و ارائه تصویری جذاب قدم به قدم برند و محصولات شرکت خود را از دریچه‌ای نو به مخاطب بشناسانید.

 

قبل از شروع به طراحی بروشور حرفه ای جدید مهم است بدانید که دقیقا چه چیزی را می خواهید بدست بیاورید ویا طراحی کنید و یا چه محصول جدیدی را معرفی کنید؟ آیا در فکرتحکیم پایگاه موجود خود هستید ؟ در ابتدا همه این موارد دقیق از اهداف خود در بروشور به شما کمک خواهد کرد تا متمرکز شوید و محصولی را چاپ کنید تا موفقیت بروشورتان را تضمین کند. بنابراین قبل از اینکه شروع به طراحی بروشور خود کنید، مهم است که دقیقا در مورد چیزی که میخواهید به دست بیاورید فکر کنید. آیا شما محصول جدیدی را معرفی می کنید؟ آیا شما سعی در به روز کردن یا توصیف تصویر شرکت خود دارید یا آیا می خواهید شرکت خود را به شیوه‌ای متفاوت معرفی کنید؟ تعریف هدف از این بروشور قبل از شروع فرآیند طراحی، به شما کمک خواهد کرد تا متمرکز شوید و به شما کمک می‌کند تا محصول چاپی مورد نظر خود را ایجاد کنید تا به بهترین شکل هدف را نشانه رود.

 

گام اول در طراحی بروشور چیست ؟

گام اول در طراحی بروشور چشم نوازبودن آن است. در درجه اول پیش‌نویس بروشور را بررسی کنید تا مطمئن شوید بروشور جذاب است و طرح روشنی از اهدافتان را در آن گنجانده باشید. وقتی از همه نظر مطمئن شدید ، محصول جدیدتان را معرفی کردید و اهداف خود را خوب توضیح دادید می توانید بروشور خود را به چاپ نهایی برسانید. گام اولیه مهم در طراحی بروشور چشم نواز، طراحی و تهیه پیش نویس محتویات از کلیات آن چیزی است که قرار است در بروشور جای بگیرد. انتخاب تصاویر و قرار دادن در پیش نویس به شما کمک خواهد کرد که طرحی روشن و جذاب ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز را پوشش داده اید.

 

چرا باید طراحی بروشور بصورت یکپارچه انجام شود ؟

طراحی یکپارچه باعث می‌شود بروشور شما حرفه ای تر، شیک تر و مدرن‌تر باشد. فکر کنید که چگونه هر صفحه در آینده دست‌به‌دست خواهد شد، یک پالت رنگ برای چاپ محصول انتخاب کنید و مطمئن شوید که تصاویری که انتخاب کردید مکمل یکدیگر باشند. صرف کمی وقت برای تکمیل طراحی شما در مرحله اولیه، شما را با سرعت و کیفیت بالاتری به سمت تایید طرح و چاپ گسترده آن و در نهایت سود دهی سوق میدهد.

 

منبع: https://behrangdesign.ir/brochure-design/

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • حیدر رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی